Pozycjonowanie lokalne- kiedy warto wdrożyć taką kampanię?

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie stron internetowych jest usługą, której charakter można bardzo dobrze dopasować do specyfiki prowadzonej działalności. Można to zrobić na szereg sposobów- na przykład poprzez odpowiednie ustawienia kampanii i dobranie najwłaściwszych słów kluczowych. To jednak nie wszystko, można bowiem zdecydować także o tym, czy będzie to kampania eksportowa poza granicami kraju, czy będzie to pozycjonowanie na całą Polskę, a może kampania skupiająca się na zasięgu lokalnym. Wszystkie te opcje są możliwe, a zasięg kampanii bardzo mocno wpływa na jej efektywność, a więc na to, ile finalnie będziemy mogli zyskać. W jakim przypadku zdecydowanie najlepiej byłoby skupić się na rynku lokalnym? Kiedy taka kampania będzie dla nas bardziej opłacalna?

Wszystko zależy od charakteru świadczonych usług

Można znaleźć bardzo wiele przykładów biznesów, w przypadku których pozycjonowanie ogólnokrajowe w ogóle mija się z celem, a nawet może stanowić całkowicie niepotrzebny wydatek. Zazwyczaj są to firmy, których zasięg świadczonych usług ogranicza się na przykład do jednego miasta, powiatu czy jednego województwa. Jeśli nie są oni w stanie proponować swoich usług osobom z drugiego końca Polski- nie ma sensu się tam reklamować. Wśród takich biznesów znajdziemy lokalne sklepy, które nie prowadzą sprzedaży internetowej, prywatne gabinety medyczne czy gabinety medycyny estetycznej, kosmetyczka, fryzjer, salon tatuażu, albo nawet weterynarz czy ekipa remontowa. W przypadku firm o takim profilu działalności- można spokojnie postawić na pozycjonowanie lokalne, które powinno dać dobre rezultaty.

Na czym polega taka kampania i jakie są jej koszty?

Logicznie rzecz biorąc, skoro zasięg kampanii jest mniejszy- koszty z nią związane również powinny być mniejsze. Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne? Wszystko zależy od wybranych przez nas słów kluczowych, jednak jeśli będą miały charakter lokalny, automatycznie będą posiadały mniejszą liczbę wyszukiwań od fraz ogólnopolskich, a co za tym idzie- powinny być odrobinę tańsze. Takie frazy bardzo często mają w sobie nazwę konkretnego miasta albo też mają charakter ogólny, ale ich pozycje są zliczane przez konkretną, zdefiniowaną lokalizację. W tym drugim przypadku, bierze się pod uwagę ip użytkowników, którzy logują się do sieci z danego terenu.

W przypadku cen za pozycjonowanie- nigdy nie można podać, w jaki sposób dokładnie mogą się one kształtować, gdyż kwestia ta zawsze podlega indywidualnej wycenie. Co prawda, niektóre agencje oferują pakiety fraz albo też stosują model płatności abonamentowych, gdzie ceny są bardziej stałe i stabilne. Trzeba jednak wiedzieć, że każda fraza jest inna- ma inną poszukiwalność oraz jest z nią związana inna konkurencyjność, a to wpływa na ilość pracy, jaką trzeba włożyć w to, aby daną stronę wypozycjonować na tę frazę. Stąd też konieczność przygotowywania indywidualnej wyceny za każdym razem i za pewne wiele agencji będzie chciało taką wycenę w formie oferty dla nas przygotować. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym znajdziesz na: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo