Reklama w internecie

Reklama jest to płatna bądź w inny sposób wynagrodzona forma nieosobistej prezentacji i promocji produktu, czy też usługi przez różnorakie firmy produkcyjne, bądź usługowe. Daje ona możliwość pokazania oferty firmy na zewnątrz, poprzez ulotki, plakaty, katalogi, reklamę internetową, etc. Reklama zupełnie tak jak promocja ma na celu zbudzenie zainteresowania nad własna firma, produktem, usługą. Pierwszy etap reklamy przed chwilą opisany ma na celu wzbudzić pożądanie, potrzeba nad przedstawionym produktem, co z kolei kolejnym krokiem będzie zakup przedmiotu prezentowanego przez reklamę. Reklama jest nie wątpliwie najbardziej widocznym, najdroższym i najgłośniejszym przedsięwzięciem firmy oddziaływania na rynek. Dlatego też powstają coraz to nowsze i lepsze instytucje mające nam pomóc w rozreklamowaniu firmy, są to agencje potoczne nazywane jakoagencja reklamowa. Umieszczają one ogłoszenia w gazetach, oglądamy je w telewizji, czy słuchamy w radiach. Nie które z nich jak np agencja reklamowa warszawa uznała, że najlepszym rozwiązaniem wybicia się ponad wszystkich innych jest budowa stron www oraz prezentacje multimedialne. Najlepiej rozwijające się marki na świecie wydały miliardy dolarów na rozreklamowanie swojej marki, jak choćby nawet Coca-Cola, McDonald’s, Sony, Hewlett-Packard i wiele, wiele innych. Niewątpliwie pieniądze zainwestowane w reklamę zwrócił im się nie jednokrotnie, ale wciąż muszą poprawiać swoją pozycje, bo jak wiemy konkurencja nie odpoczywa. Informacje reklamowe są przeróżne, niektóre mają nas zadziwić, niektóre rozśmieszyć, czy nawet zaszokować. Celem reklamy jest uzależnienie od prezentowanego przez nie przedmiotu. Oznacza to, że widź, czyli w tym wypadku każdemu z nas prezentowana reklama powinna cały czas „chodzić po głowie”, bez ustanku powinniśmy o tym myśleć, przetwarzać informacje związane z tą reklamą. Jeśli przez te działania odbiorca reklamy zakupi prezentowany towar, reklama jest skuteczna. Najogólniej mówiąc reklama służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania nowych klientów.