Studio DTP czym jest?

Od dłuższego czasu studia DTP oferują interesantom wykonanie prac z zakresu szeroko pojętej pracy introligatorskiej i graficznej. Introligator, jak powszechnie wiadomo, dawniej był rzemieślnikiem, zajmującym się ręcznym wykonywaniem opraw wydawnictw i późniejszym przyozdabianiu ich. Dziś, jego pracę ręczną zastępuję montaż elektroniczny (impozycja), co dodatkowo zapewnia szybsze wykonanie i obniżenie kosztów samego druku. Ważne przy składaniu umów zleceń o wykonanie impozycji jest uprzednie sprawdzenie, czy wszystkie dane zostały zawarte. Zaleca się nawet ścisłą współpracę z drukarzem, by makieta została dobrze wykonana w każdym szczególe. Takie studia mogą stawić czoła właściwie wszystkim zamówieniom, nawet tych najbardziej rozkapryszonych klientów, bo wiem nowoczesna technologia i pełna komputeryzacja rozszerzają horyzonty. Są w stanie wykonać masowo ogromną ilość podręczników, ale nie ma też problemu ze zrobieniem reprinta cudem zachowanej mapy z XVI wieku. Studia oczywiście ściśle współpracują z agencjami, takimi jak: agencja interaktywna, agencja reklamowa i wiele innych. Agencje takie zatrudniają wykwalifikowanych fachowców z zakresu reklamy, często młodych i kreatywnych ludzi. Od niedawna rynek został zdominowany przez reklamę interaktywną. Agencje interaktywne zajmują się tworzeniem wizerunku firm w internecie. Ich działalność obejmuje nie tylko budowanie stron www, ale także kampanie internetowe, marketing internetowy i branding oraz wszystkie multimedia. Naturalnie w żaden sposób nie są im obce: pozycjonowanie stron www, systemy CMS, kampanie SEM (marketing w polskich i zagranicznych wyszukiwarkach), grafika użytkowa, a także optymalizacja ROI (optymalizacja poziomu nakładów nałożonych na reklamę online, w stosunku do zysków). Zupełnie przykładowo… jedna z dobrze prosperujących agencji interaktywnej, (dokładniej agencja interaktywna warszawa) swoją pracę dzieli na cztery obszary, idąc kolejno: strategia, kreacja, technologia i tożsamość wizualna. Po oddaniu zlecenia, pozostaje w stałym kontakcie z klientem, przekazując mu wyniki badań trendów rynkowych.