Co to jest reklama?

Co na celu ma zamieszczanie reklam na billboardach, w prasie, telewizji czy nawet na gadżetach (kubki, smycze i etc.)? Pytania te wydaja się być głupie, bowiem każde dziecko w wieku około przedszkolnym wie, że robi się to po to, aby ktoś coś kupił lub skorzystał z jakiejś usługi. Niestety, już nie każdy wie, jak wiele form może ona przybierać. Owszem większość reklamodawców podaje wszystkie informacje rzetelnie i nie musimy się doszukiwać dopisków maleńkim (bo często z lupą ciężkich do zobaczenia) informacji o późniejszych płatnościach.

Czasem może przybierać ukrytą formę, np. kiedy bohaterowie filmu będą korzystali z takiego a takiego telefonu komórkowego lub prali w takiej a nie innej pralce. Niektórzy reklamodawcy są w stanie posunąć się nawet do rzeczy zakrawających o korupcję, proponując ludziom, którzy skorzystają z „x” oferty wycieczki pod przykrywką szkoleń, bądź pseudo szkoleń. Oczywiście nie wszystkie reklamy są produkowane w celach komercyjnych, mowa tutaj o reklamach społecznych, propagujących praworządność, czy przyłączenie się do akcji humanitarnych. Tak czy siak, nikt nie odważy się negować twierdzenia, iż reklama jest najważniejszym środkiem promocji. Agencja kreatywna spełnia wszystkie zachcianki rozkapryszonych klientów, albowiem tworzone są przez młodych ludzi z pasją, często zatrudnianych zaraz po ukończeniu studiów, tak więc jeszcze z młodzieńczym polotem. Opracowują oni w zasadzie w tempie natychmiastowym kompleksowe rozwiązania projektowe w celu wypracowania tożsamości marki, projekty graficzne 2D i 3D, dobre teksty reklamowe i chwytliwe hasła, a ponadto budowa strony internetowych. Dobre studio graficzne nie boi się żadnych wyzwań wchodzących w skład DTP i zapewniają, że są w stanie wydrukować dosłownie wszystko – od podręczników szkolnych, do zaproszeń na I Komunię Świętą. Najnowocześniejszy sprzęt i nie mniej nowoczesne oprogramowanie pozwala im na wykonywanie projektów na naprawdę bardzo wysoki, a wręcz światowym poziomie.